63 yaşındayım, 5 yıllık ilkokulu bitirdikten sonra 6 yıllık
(yatılı) İlköğretmen Okulu, 3 yıllık Eğitim Enstitüsü ve +1 yıllık lisans
tamamlama okudum. Bu yıllarda yüzlerce öğretmenim oldu. Her öğrenci gibi benim
de zaman zaman kızdığım, haksızlığa uğradığımı sandığım, dünya görüşüm
nedeniyle tartıştığım öğretmenlerim, müdürlerim oldu. Hatırladıklarımın hepsini
saygı ile anıyorum.
Hatırladıklarımı dedim, çünkü öğretmenlerimin bazılarını
hatırlamıyorum. Bu hatırlamama durumu sanırım yaşımdan kaynaklı değil. Halen
ilkokul öğretmenlerimi unutmadım. Yıllar sonra bir sınıf öğretmenimi aradım
buldum ve şimdi ailece görüşüyoruz.
Hatırladığı anda insanda güzel duygular yaşatacak kadar derin
iz bırakan öğretmenler, genellikle “İlkokul Öğretmeni” veya “Sınıf Öğretmeni”
dediğimiz kişilerdir.
Yaşadığım zaman ve ailemin ekonomik koşulları gereği benim
için “en iyisi” olan “Parasız Yatılı” sınavını kazanarak ilkokul beşinci
sınıftan sonra yani 11 yaşımda, her gün “öğretmen olacağım” diye diye öğretmen
oldum. Sırasıyla, İlkokul Öğretmeni, Eğitim Uzman Yardımcısı (Rehber Öğretmen)
ve Eğitim Müfettişi olarak hemen hemen tüm eğitim kurumlarında çalıştım. Bu
süreci noktalamış biri olarak bana, “mesleki doyum” a vardığın kurum
hangisidir? Diye sorarsanız, hiç duraksamadan İlkokul ve Sınıf Öğretmenliği
derim. Sınıf öğretmenliğini hakkıyla yapan bir kişinin de yaşamın her alanında
başarılı olacağı inancındayım.
Belki, biliyor, duymuş veya okumuşsunuzdur. 4+4+4 nedeniyle 29.103 Sınıf
Öğretmeni “Norm Kadro Fazlası” olmuş.
Ne demek “Norm Kadro Fazlası”?
-MEB emrinde çalışan 29.103 sınıf öğretmenine sınıf bulunmuyor
demek.
MEB’de her zaman öğretmen açığı olurdu, nasıl olmuş bu iş?
-Eğitime yeniden format atan “4+4+4”, (bence açılımı ) “İmam
Hatiplere Küçük Yaşta Öğrenci Alabilmek” olan sistem yüzünden. Çünkü bu “4+4+4”
sistemi 5. Sınıfı yok etti.
Peki, bunun eğitsel bir nedeni var mı?
-Yazıma uzun giriş yapmamın nedeni de bu işte!
- Sınıf öğretmeni; öğrenci velisi ile ve yakın çevresi ile en etkin bir şekilde iletişim ve işbirliği sağlayandır.
- Sınıf öğretmeni; 7-11 yaş öğrencilerinin psiko-sosyal gelişiminde çok önemli bir rol sahibidir. Onların yaşamlarında olumlu iz bırakan ve kişilik oluşumuna katkı sağlayandır.
- Sınıf öğretmeni; Öğrencilerini 7 yaşından beri her yönüyle tanımaya çalışan, 11 yaşında da ergenlik öncesi veya ergenlik çağı sorunlarına rehberlik yapmaya çalışandır.
- Sınıf öğretmeninden alarak (5. sınıfı, ortaokul 1. sınıf yaparak), “sorun yumağı” olan öğrenciyi 12 değişik kişilik olan branş (dal) öğretmenlerine teslim etmekte hangi yararları gördünüz?
- Peki, siz politikacılar, hangi pedagojik esaslara uyarak zamanın Milli Eğitim Bakanına bile haber vermeden acele ile “4+4+4” sistemini getirerek sınıf öğretmeninin 5. Sınıfı okutmasına engel oldunuz?
- …
İşte bu nedenlerle, eğitim sendikaları, öğretmenler, veliler,
öğrenciler ve tüm duyarlı vatandaşlarca MEB’ e sorması gereken iki basit soru;
1. Neden sınıf öğretmenleri “norm kadro fazlası”
oldu?
2. Neden “8+4” veya “5+3+4” değil de “4+4+4” sistemi?
(“Eğitim Bilim ve Psikoloji Kuralları” içinde cevap verilmesi
koşulumuzdur.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder