2 Nisan 2014 Çarşamba

Salı küfürleşmeleri ve silah kullanma tutkusu…



Sözlerin mermi çekirdeği kadar acımasız olduğu günlerden geçiyoruz. Gazeteler her gün; birinci sayfalarında iri puntolarla, ağır tahribata neden olacak “sen kimsin ya!” ile başlayıp küfürle noktalanan mermi sözleri, üçüncü sayfalarında ise, isteyerek, tasarlayarak veya kaza ile, silahların sonlandırdığı yaşamları yazıyor. TV kanalları ise bu acımasızlıkları, cinnet hallerini süsleyerek/sündürerek izleyicilerine sunuyor.

Reyting uğruna yapılan bu acımasız yarış, meslek etik kuralları hiçe sayıyor, etik olmayan söylem ve eylemler sürüp gidiyor…

Birinci sayfa haberleri ve “Salı günü küfürleşmelerini” bırakıp, okuduğum gazetenin üçüncü sayfasında bu gün çıkan iki haberin başlığını paylaşmak istiyorum: “Amcasının kurşunu ile canından oldu.” “Tüfekle oynarken ablasını öldürdü.”…

İşte bu ortamda, bakalım kim kime daha çok ağır sözler söyleyecek, kim daha çok bağıracak diye “Salı günleri” iple çekiliyor…

İşte bu nedenle, çocuklar daha çok insanları/canlıları yok eden, bilgisayar oyunlarını ve silah oyuncakları istiyor…

Beni de nedenler mi etkiledi bilemiyorum. Çok zaman önce görev gereği meslektaşlarıma verilen “silah taşıma ruhsatı” için ben de başvurmuş ve “zor alımı” bir tabanca ve 50 adet mermi satın almıştım. Aldığım günden beri evde bir sorun kaynağı olan bu silahı; Bir kez olsun belime bağlayıp taşımadım. Ruhsat yenilemek için Emniyet Müdürlüğüne giderken de çanta içinde taşıdım. Yıllık bakımını da apartman görevlisine yaptırdım.

Emekli olduktan hemen sonra, tabanca ve birlikte aldığım (henüz kutusu açılmamış) 50 mermiyi de alarak İlçe Emniyet Müdürlüğüne gidip bağışta bulundum. Ve böylece bu ilkel yükten kurtulmuş oldum…

Hem söz, hem de silahlarla yaratılan terörizm ortamı ve kültüründen kurtulma zamanı gelmedi mi?!.. Yeter artık!!!


Toplumun içinde bulunduğu bu cinnet halinden kurtulması için; eğitimci, sosyolog, psikolog, veliler ve tüm STK’larını “…kurşunları eritmeğe…” ve “Salı küfürleşmelerini” sonlandırmak için mücadeleye çağırıyorum… 



Yazarın diğer yazıları için tıklayınız

Bu yazı Milliyet Blog'da:
http://blog.milliyet.com.tr/sali-kufurlesmeleri-ve-silah-kullanma-tutkusu-/Blog/?BlogNo=455401

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder